Head picture

Ruskigt effektiv

Idag har jag jobbat med en frenesi och effektivitet som jag inte trodde var möjlig. Jag har betat av min To Do-list så att bara fyra små ynka flaggor återstår. Och bara två av dessa innebär något egentligt arbete att tala om.

I eftermiddag när jag går hem, kan jag glädja mig åt att det som jag måste jobba med i helgen åtminstone inte är lagrad gammal skåpfylla som måste dammas av innan man kan bearbeta den. Nej, här är det färska presentationer som ska skapas inför nästa veckas föreläsning i Landet i Öster. Lite måste jag också titta på vad som ska tryckas på under föredragningen på nästa LG-möte, där jag fått en hel halvtimme till mitt förfogande.

Bunten som jag just skrivit ut för att ta med mig och läsa, är inte större än att den får plats i portföljen, och det känns också väldigt positivt.

Vem behöver ett liv, när man har ett arbete?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Vad var det nu det stod vid ingången till koncentrationslägret? Arbeit macht frei...joråsatte...

Postat av: Peter Midas

Det är ju väldigt praktiskt! Då kan man välja bort bio, teater, umgänge, sport och bara koncentrera sig på det vi är födda till: Arbete!

Life is what happens to you while you´re busy making other plans.

2008-02-01 @ 22:49:01
URL: http://trepojkar.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback