Head picture

Sovit ut rejält

Igår kväll var jag ute med kollegor på restaurant. Det var hela controllergänget som bköd med mig, eftresom jag ska medverka på deras möte idag. Det var god mat och trevligt. Det bästa av allt var att restauranten låg ca tre minuters gångväg från min lägenhet, vilket gjorde att jag helt självsvåldigt kunde promenera hem precis när jag kände för det. Och det gjorde jag. Jag var hemma strax före nio, pratade en stund med Maken, fixade lite och vid tio knoppade jag in. Jag kan inte minnas när jag kom i säng så tidigt förut.
Kroppen blev helt konfys och trodde att det var morgon redan vid halv tre. Men jag sa till den att lägga av och somnade om igen. Jag vaknade tio i sju, tio minuter innan väckningen startade.
Ny upplevelse.
Igår eftermiddag hade jag möte med några chefer från Den Andres domän. Han var cokså med. Jag var anlitad som internkonsult. Det går förvånansvärt bra att agera tillsammans i yrkesmässiga sammanhang. Vi pratade ingenting privat alls. Och jag kände absolut inget behov av att göra det heller. Trots allt som har hänt respekterar vi varandras yrkeskompetens och det är bra.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback