Head picture

Tacka vet jag joggingskor

Det är ingen idé att vara fåfäng, när man haltar som en trebent kamel. Det fick bli joggingskor till jobbet idag. Det funkar dock hyfsat bra. Taxi överallt dit jag ska, och kollegor som hämtar mat och annat som behövs. Toa går jag dock på själv...
Men jag har senarelagt flygresan hem några timmar. Detta för att jag inte kunnat släpa med mig packning idag. Istället åker jag hem efter jobbet, packar och fixar, och sedan tar jag taxi ut till flygplatsen. Det kostar lite extra, men det kan inte hjälpas.
Nästa vecka ska jag gå omkring i oländig teräng, pulsa i snö och ta mig ner i underjordiska gångar. Då kan jag inte gå omkring och vara svag i foten. Måste repa mig snabbt alltså.
Tyvärr vet jag att det kan ta tid. Jag har en gammal skada i samma fot från min tid som fotbollspelare. Då gick jag med kryckor i säkert en månad innan det var någorlunda ok.
Jag och min nye chef besökte idag hans nye chefs förra arbetsplats. Det var intressant. Alltid kan man få sig några nya idéer att utveckla.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Kommer aldrig bli klok på vad du arbetar med. Aldrig...

Postat av: Malla

Eftersom jag har ett liknande jobb... Controller... Av utlandsägt bolag.

Parametrar kan ju se olika ut. Redovisning/budget/utfall ska ju oxå bertraktas... Eller redogöras

Pok

Mallatrosigveetaalltbralla

2008-02-21 @ 22:15:47
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Nja, nu är det väl inte riktigt liknande jobb som
controller jag har, men jag har en del med controllers att göra ibland.
Och jag jobbar en del med siffror, rapporter och sammanställningar, så det är ju likt, fast jag räknar inte så mycket pengar.

2008-02-21 @ 23:34:16
URL: http://animamea.blogg.se
Postat av: Dr S

Kan man som trebent kamel köpa 3 st joggingskor? Eller måste man köpa 2 par?

2008-02-22 @ 11:43:34
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback