Head picture

Tinnitus upplevelse

Det har känts oerhört befriande att få vara hemma och hinna med det som jag inte skulle ha haft en chans att hinna om jag hade åkt. Det har varit en riktigt bra dag, där jag känner att jag har pysslat om mig och min onda rygg, samtidigt som jag faktiskt har fått gjort en massa som legat över mig.
Jag har börjat sticka. För några dagar sedan såg jag ett jättekonstigt garn i en butik, som jag bara måste köpa, om inte annat just för att det såg så konstigt ut. Och nu stickar jag som en tok. Det är på rundsticka, så det blir aldrig något naturligt avbrott. Varvet tar liksom aldrig slut...
En annan intressant upplevelse var att jag på fullt allvar trodde att jag fått värsta tinnitusen. Plötsligt hörde jag ett pulserande, väsande, halvt pipande ljud i vänster öra. Det började plötsligt och först trodde jag att det satt något på kudden bakom mig, jag kände i mitt hår också, men upptäckte ingenting någonstans. Jag lutade mitt låtande öra mot Makens öra och frågade om han hörde något. Han hörde absolut ingenting. Då trodde jag att det var tinnitus och började bli riktigt orolig. Ingen höjdare att leva med det ljudet resten av livet.  Men sedan märkte jag att det nästan försvann om jag vred huvudet åt höger. Om jag tittade upp i taket försvann det helt och hållet, men kom tillbaka så fort jag tittade ner. Om jag lyfte undan håret från örat försvann det också.
Jag gick ut i badrummet och kammade mig. Då ramlade en liten skalbagge, ca 1 mm bred och 1,5 mm lång, ner på bänken. Det var den stackars skalbaggen som suttit  i mitt hår och skrikit i mitt öra. Den hittade väl inte ut och måste ha varit alldeles förskräckt. Hur som helst befriade jag den, och alla var nöjda. Särskilt nöjd var jag över att inte ha tinnitus.
Jag hade ingen aning om att så små djur kunde ha en massa ljud för sig.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Baggen måste ha haft värsta dödsångesten.

Postat av: Mimmi

Din upplevelse får mig att tänka på min upplevelse under en elefantritt i Thailand. Där elefanterna fanns fanss också små små svarta flugor, en av dessa flög in i mitt öra!! Och den dog inte utan flög omkring där inne...så något fokus på naturen och upplevelsen blev det inte och det var inte lätt att sitta på elefanten och samtidigt försöka få ut flugan i örat!.....Senare fick jag ut den och då var den naturligtvis död!!

2008-02-13 @ 19:30:29
URL: http://mymim.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback