Head picture

Allt är bra

Igår kväll när vi skilts åt och gått till varsitt rum, kändes det bra. Jag kände en sorts uppskattning mot Den Andre också att han lät mig vara och inte försökte några "trix", sm han brukar.
Men efter ett tag började sms:en hagla. Jag svarade artigt, men absolut inte inbjudande.
Han skrev "Det här är tortyr - vara kramsjuk och ha en vägg emellan!"
Jag svarade att det bara är att uthärda. Han hotade med att komma över och sova med mig. Jag skrev bara: sov gott, och sedan svarade jag inte på nästa sms där det stod "Vadå 'sova gott'! Var?"
Jag var lite orolig att han skull komma och banka på dörren, men han gjorde inte det. Jag somnade med frid i sinnet, kan jag säga. Och jag vaknade med ännu mer frid i sinnet. Och hela dagen har jag mått så bra.
Jag fattar inte hur han kan med att försöka utsätta mig för det han vill. Han tar inget som helst ansvar för vilka konsekvenser det får för mig. Han vill abslut, fullständigt hänsysnlöst, bara ha mys för stunden.
Jag kan bara fråga mig: Vad är det för fel på honom? Han är helt enkelt tragisk.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Grattis till dig!
Och som sagt något är fel!
Hoppas du fortsätter känna frid!

Postat av: Magnus

Bryt all kontakt med den killen som inte har med jobbet att vara. Svara inte ens på minsta sms. Jag är helt hundra på att han tror att han kan tjata tillbaka dig. Akta dig.

2008-01-22 @ 22:18:30
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Marie

Grattis till din inre starka personlighet! :) Du gav dig inte för "frestelsen". Nu är du stark!

2008-01-23 @ 04:58:40
URL: http://wildness.blogg.se
Postat av: Anima Mea

Magnus: Jag håller med om att det är troligt. Jag ska akta mig noga.

2008-01-23 @ 22:26:19
URL: http://animamea.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback