Head picture

Gissa vad?

Nu ska jag strax slå igen locket till min laptop och bara njuta av tillvaron. Jag har i och för sig njutit av tillvaron tidigare idag också, fast jag har jobbat. När jag väl masade mig ut i duschen och klädde på mig framåt 12-snåret, var brasan redan tänd i öppna spisen, och det vara bara att slå sig ner i soffan och fortsätta jobba.
Det är glasväggar på båda sidor om vardagsrummet, den en vetter mot havet och trädgården, och den andra vetter mot innergården. Det gör att även mörka dagar, som den här, får jag in förhållandevis mycket dagsljus. På kortväggen mitt emellan är den öppna spisen, som jag eldar rätt mycket i, vilket bidrar extremt mycket till mysfaktorn enligt mitt tycke.
Både Dr S och Papamac har undrat över vad jag jobbar med. Det kanske andra har undrat också, även om de inte skrivit det. Jag ska ge några ledtrådar här:
Jag jobbar inte med ekonomi, men om det jag jobbar med inte fungerar, kan det få tillräckliga ekonomiska konsekvenser för att sänka företaget.
Jag jobbar inte med produktion, men produktion ger upphov till många av de problem som min yrkeskår måste lösa.
Jag jobbar inte med försäljning, logisitk eller inköp, men jag lägger mig i hur dessa av mina kollegor gör, och vilka de gör det med...
Datorn och telefonen är mina arbetsredskap, men jag har ofta hjälm och skyddsglasögon på mig.


Sådär. Nu är det fritt fram för spekulationer.
Posta ditt svar till
[email protected]. Du har chans att vinna en knapp, eller nåt.


Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback