Head picture

Heldag i soffan

Man kan tycka att det låter lättjefullt och bekvämt att jobba hemifrån i soffan, men i själva verket har jag jobbat häcken av mig. Jag har inte ens hunnit äta lunch. Jag tryckte i mig ett paket med dadlar, för det var det som var mest lättillgängligt.
När klockan var ett par minuter i fem, fick jag iväg filerna som skulle till styrelsen. Då var jag tvungen att ta itu md det jag egentligen skulle ha gjort idag, förbereda mötet som jag ska ha imorgon tex.
När klockan var strax efter nio jag upp, efter mer än tolv timmars oavbrutet knappande på tangenterna ständigt avbruten av telefonen. Ett tag stängde jag avden för att kunna få lite andrum och koncentrera mig. Jag är ändå inte klar med mötet. Jag får sitta på flyget och tänka ut hur jag ska få det att verka väl förberett och professionellt.
Och när det mötet är avklarat ska jag ta itu med allt annat som är jätteakut och väldigt försenat.
Tja, fördelen äratt hjärnan ärså upptagen med tankar man absolut måste tänka,så den har inte tid att spåna ut i oväsentligheter eller negativismer.
Nu ska jag sova så jag orkar upp till flyget i morgon bitti.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Håller helt med dig ang att jobba hemma, att sitta i morgonrock oduschad till 17 på eftermiddagen med några mackor framför datorn, vid ett inte anpassat bord! Vad är det för arbetskvalité?


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback