Head picture

Helt förtappad?

Så länge maken var här med mig i Staden, skyllde jag lite för mig själv på honom, att jag drullade iväg så sent till jobbet på morgonen. Och nu när jag är här ensam, tänkte jag att jag skulle skärpa mig och gå och lägga mig tidigt och vara tidigt på jobbet.
Alltså, jag har inte kommit dit än. Jag har precis ätit frukost. Nu undrar jag vad jag ska skylla på.
När väckarklockan ringde, gick jag upp och kissade, satte på datorn och knappade in i telefontjänsten att jag är på tjänsteärende. Jag skrev ett meddelande till telefonisten att jag jobbar hemma på förmiddagen. Sedan har jag legat i sängen och svarat på e-post, funderat, pratat i telefon, bkat lite möten osv.
Mest funderat. Jag kände att jag hade stort behov av det.
Är det tecken på väldigt låg arbetsmoral at an gör så, eller är det ett tecken på flexibilitet och kreativitet?
Jag vill gärna hoppas på det senare.

Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Naturligtvis är det ett tecken på flexibilitet och kreativitet!! Du låg ju inte och sov, och att sitta på kontoret som en zoombie är väl inte bättre?
Ta tillvara på stunden och njut!

Postat av: Ankan

Jag skulle vilja komma med några motfrågor: BRUKAR du göra så här? Har du t om satt det i system? Tycker du själv att du det senaste året lixom "lurat" din arbetsgivare? Tycker du att du får för MYCKET i lön sett i relation till vad du presterar?
....
Näe, skulle inte tro det.... :D

2008-01-08 @ 21:37:29
URL: http://www.ettbultandehjarta.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback