Head picture

Jag borde fira

Nu har jag klarat av allt som hade totat ihop sig samtidigt, och det har gått bra. Jag kan pusta ut och känna mig riktigt nöjd. Vad ska jag fira med, tro? Igår satte jag i mig en hel Brie-ost. Kanske jag skulle festa till det med en Camembert ikväll då?
Det är tisdag, och det känns som om jag har jobbat i en vecka redan. Det fantastiska är att jag har en hel morgondag och en hel torsdag förmiddag som jag ska vara helt mötesfri. Jag ska sitta och riktigt fördjupa mig i sammanställningar, rapportering och beräkningsproblem. Nu kanske någon tror att jag jobbar med ekonomi, men se, det gör jag inte alls. Man kan räkna en massa andra saker än pengar.
Det är lite motsägelsefullt att jag, som gillar språk och humaniora, är allmänt flummig och lite konstnärlig, dessutom älskar excel, databaser och analytisk problemlösning. Borde det inte vara antingen, eller? Fast det kanske bara är en obekräftad fördom att det skulle vara mer normalt att hör till det ena eller andra lägret.
Hur funkar du? Tror du på steretyperna? Antingen matte, eller språk. Antingen programmerare, eller social och pratsam, osv. Jag ställer mig lite mer avvaktande till att alltför hårt dela in människor i typer. Till och med
Myers Briggs sexton olika typer eller karaktärer känns alldeles för grovt tillyxat.
När jag gjorde den testen, kom det fram att jag kunde vara fyra av de typerna, eftersom jag låg precis mitt i när det gällde två av parametrarna. Kan det vara bra? Det är lätt att sådana där tester får en att känna sig lite avvikande, bara för att man inte visar upp ett strömlinjeformat resultat. Fast det kanske är testen det är fel på. Men hur vet man? Tester du kan göra själv hittar du här.
Nu spårade jag ur fullständigt. Jag ska ju gå hem och fira nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har ett bra skrivarsätt, det gör inlägget mer intressant:)

2008-01-15 @ 17:41:46
Postat av: Mikaela

Hej kom gärna in på min blogg och kika omkring :)
eller besök min nya blogg på tjejsajten.se

www.maaango.blogg.se eller www.mikaaela.tjejsajten.se

Ha en bra kväll :)

2008-01-15 @ 17:45:55
Postat av: mimmi

Avvikande ...nej du är väl anpassningsbar om du är medel .....Hittade för ett slag sedan en artikel på nätet där de totalt dömde ut Mayer Briggs testen just p g a att det fanns så få typer!

2008-01-15 @ 19:47:01
Postat av: Nettan

Alltid lika givande att läsa din blogg..
Tittar ofta in men är slö med att kommentera...

Jag gjorde Mayer Briggs testet på jobbet för några år sedan, blev en ENFP-person....
Vet inte vad jag ska tro.. ;-)


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback