Head picture

Tillfällig dramatik

Jag berättade för Maken att jag pratat med Den Andre igår. Jag berättade också att jag känner mig ledsen efteråt, och att jag stör mig över att jag inte bara kan avsky honom av hela mitt hjärta, efter allt som har hänt. Maken blev upprörd och tyckte att nu får det vara nog. Han ville plötsligt inte fortsätta med mig. Jag fattade ingenting. Vad förväntar han? Att jag ska kunna kontrollera mina känslor som en robot? Eller att jag ska hålla inne med allt som jag känner istället för att vara ärligt? Vi pratade en del om det. Jag försökte förklara att jag känner sorg över allt som ha hänt, att jag under inga som helst omständigheter skulle vilja ha ett förhållande med Den Andre, och att det skulle vara skönt om jag kunde tycka illa om honom. Maken förstod, och allt var frid och fröjd igen.
Men det är slitsamt med den där typen av diskussioner. Det är jobbigt att inte kunna vara öppen med hur det känns. Vem ska jag prata med om jag inte pratar med Maken om det? Förut har jag pratat med Den Andre, men det är ingen framkomlig väg.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Helt ärligt, skall man vara genomärlig jämt? Vissa känslor kanske är lika bra att inte ventilera, livet blir lättare då! ...men ibland vill man bli helt ren.

2008-01-03 @ 16:59:33
Postat av: Magnus

Jag tror faktiskt jag hade reagerat precis som din make gjorde. Det spelar ingen roll att du inte vill ha den andre. Han vet nog att du tänker dessa tankar, men jag tycker inte ha behöver vara med och bära detta. Det är något du nog får lösa på annat sätt. Jag tror att ärlighet är totalt överskattat. Om man skulle gå runt och säga ärliga saker hela tiden så skulle det vara smärtsamt för alla inblandande. Man ska nog bete sig ärligt i stället. Låta handlingarna tala.

Postat av: Anima Mea

Tja, jag får väl försöka bli bättre på att dölja och hålla inne med vad jag känner.

2008-01-03 @ 19:49:31
URL: http://animamea.blogg.se
Postat av: Ankan

Jag tycker det låter som om ni hade en bra och konstruktiv dialog. Ni löste ju upp knutarna. Det må vara jobbig, men jag tror du gör rätt som är öppen mot din make. Det borde väl vara det bästa efter ett svek som en otrohet innebär. Kämpa vidare!

2008-01-04 @ 23:37:13
URL: http://www.ettbultandehjarta.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback