Head picture

Fin flicka

Jag är en fin flicka, numera. Jag sköter mig så bra. Igår var jag och tränade för första gången, på det nya stället där jag köpt årskort. Jag tog det lite försiktigt så att jag inte skulle få alltför mycket träningsvärk. Men det var riktigt skönt. Efteråt bastade jag lite grand. Det är säkert bra för musklerna att få vila lite i värmen efter träning och stretch.
Jag tvättade alla handdukar och lakan, också. Och plockade undan. det blir så rörigt varje gång Maken varit och hälsat på i lyan.
I kväll ska jag dammsuga, frosta av frysen och torka golven. Nästa vecka kommer det att vara fräscht och nystädat när jag kommer dit. Det är skönt.
Jag tvingade till mig ett samtal med vår nye vd idag. Han ska ju föreställa min chef just nu, och då får han ta konsekvenserna av det. Jag skällde lite och utgöt mitt missnöje över att bli undanskuffad, få för lite uppmärksamhet och inte tillräckligt med  information. När jag var halvklar, försökte han springa därifrån, för han hade egentligen inte tid. Men jag sa till  honom att sätta sig ner och ta det lugnt tills jag var klar. Han gjorde faktiskt det. Jag blev förvånad.
När jag sagt allt sa han att det var bra att jag sagt hur jag känner det, och att han tyckte att jag skulle härda ut tills allting stabiliserar sig. Han påminde mig om att jag i alla fall fått en ny tjänst och en högre lön. Det är ju bra, men jag går inte med på att det är 2009 år löneläge. Jag vill förhandla nästa år också, sa jag. Ok, sa han och tog mig i hand på det. Sedan kysste han mig på handen. När han gick, sa han med ett leende att jag är besvärlig, samtidigt som han kramade om mig lite, och såg ut som om han behärskade sig för att inte gosa på mig. Jag blev ännu mer förvånad och tackade för att han tagit sig tid, och han poängterade att jag skulle se det som bevis på att han prioriterar mig. Han verkade så oerhört nöjd med vårt samtal, att jag inte fattade någonting. Är det här någon ny ledarskapsstil som håller på att introduceras...?
Tja, det är ju bättre än att få en dörr smälld i ansiktet, i alla fall.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback