Head picture

Aten

Vi har vaknat i en främmande stad, ätit frukost och planerat dagen. Det är lagom varmt och riktig skönt. Vårt hotell, Rio på Odos Odysseus,  är enkelt, men helt ok. Det ligger på en liten gågata, så det är ganska lugnt och tyst. Jag har sovit gott, även om sängen var i hårdaste laget.

Vi ska kolla in Akropolis, Aeropagen och alla de andra monumenten idag. Lite shopping kanske det blir. Ikväll ska Sonen kolla på fotboll, förstås. Själv har jag ett par artiklar jag måste skriva till koncerntidningen innan jag kan släppa jobbet helt och hållet.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Avundsjuk är bara Middle name! Låter härligt! Jag var ju där för ett år sedan med en viss G. Det är ju så härligt med grekisk mat! Ouzo, fetaost, tomater med olja och oregano...oliver från Kalamata.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback