Head picture

Bortaplan

Har varit ute och kollat in stan på morgonen. Det är första gången jag faktiskt hunnit gå en promenad när jag varit här. Nu kommer taxin och hämtar mig om fem minuter, och sedan är det fullt ös igen. Jag är glad att jag tog det lugnt idag på morgonen för jag har haft ont i magen och känt mig jättetrött.
Det tog evigheter att få igång datorn. De har så knäppa kontakter här så man måste ha en plugg för att min sladd ska passa i nätet. Och innan hotellet hade lokaliserat en sådan tog det tid. Jag borde haft med mig en hemifrån. Varför kan inte alla ha samma sort?
Ja, när det gäller hobby:

Jag spelar piano, men har tappat lite lusten. Jag syr, men känner inte att jag har tid. Jag målar tavlor ibland, läser böcker, sysslar med hunden och trädgården. Nu ska Maken och jag fixa till en segelbåt i vår. Det finns en massa att göra, men ingenting känns riktigt roligt. Det är det som är problemet.


Kommentarer
Postat av: Marie

förstår vad du menar.. är lite i den fasen själv... *suck*

Postat av: Ankan

Men om man tycker det är ROLIGT att jobba så tycker jag det är helt OK att ha det som "hobby" - inte dumt att ha roligt och få betalt samtidigt. Du har ju även ett liv utanför oxå. Det kanske är mer kravlöshet just DU behöver och vila, vad vet jag? Eller kanske är det så att du behöver vänta lite på att nästa hobby som du brinner för ska dyka upp innan du satsar helhjärtat? Kram

2008-03-12 @ 09:33:47
URL: http://www.ettbultandehjarta.blogspot.com
Postat av: Peter Midas

Så där är det för mig rätt ofta också. Jag brinner, men så tar lågan slut, pianot står tyst, fokus ligger på ett helt annat plan som jag inte kan identifiera. Massor av aktiviteter blir quasi och man gör annat för att fly från oron. Jag vill gräva i trädgården, hugga ved (Har just köpt 5 M3) och annat, mnär det egentligen pågår en helt annan process i bakhuvudet. Men låt det ta tid, känn på ev kvarvarande glöd och försök ta det med ro. Tiden och tankens kraft är skark!

2008-03-12 @ 12:27:31
URL: http://trepojkar.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback