Head picture

Det varde afton...

Just nu känner jag mig riktigt trött på allt som har med flyg att göra. Flyget blev försenat från min första destination, och jag kunde med ett nödrop bokas om till ett senare flyg hem. Annars hade jag blivit kvar här tills i morgon. Hur kul hade det varit på en skala? Speciellt som min mamma och hennes man ska komma hem till oss i kväll för första gången på mer än ett år. De har aldrig varit där vi bor nu.
Påskhelgen förlöpte annars i stillhet. Det blev en del umgänge med vänner och släktingar, men ganska lugnt ändå. Jag känner att jag inte klarar av så mycket.
Dagarna i norr har varit späckade från morgon till kväll. Men jag har kommit i säng i hyfsad tid, och sovit bra, så jag har känt mig utvilad på dagarna.
Det är lite fascinerande att ha en hel disponentvilla alldeles för sig själv, där man kan gå från rum till rum och skrota. Huset har sex enkelrum, ett dubbelrum, matsal, vardagsrum, stort kök och dessutom andra ytor som möblerbara hallar på båda våningarna. Det finns piano, öppen spis, riktigt fin spaavdelning med bastu i källaren och gott om öl i kylen. Så man kan ordna det mysigt för sig, om man vill.
Jag bastade och la ansiktsmask den första kvällen, efter att jag ätit mat med en kollega på stan.
Igår kväll var jag ute med tre andra kollegor, och då stötte jag ihop med en snubbe som jag är ytligt bekant med. Världen är liten ibland.
Men nu vill jag bara komma hem...

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback