Head picture

Ont i magen

Det är sällan jag känner mig rikigt orolig eller nervös, men idag är jag det. Igår kväll hade de möte om mig,, efter många påstötningar och mer än en månads väntan. Jag förstår inte vad som är deras problem. Det är deras ansvar att vara angelägna om min välfärd, men det märks verkligen inte.
Vi skulle få ett besked idag, utlovdes det. men fortfarande är min telefon väldigt tyst, och min inbox gapande tom.
Hela tiden undrar jag: "Vad är problemet? Vill de inte ha mig tillbaka? Varför kan de inte höra av sig? Förstår de inte att alla går och väntar? Förstår de inte att de inte bara skadar mig? Min son, min mamma, alla andra släktingar och vänner, alla väntar på ett besked. Alla har avstått från att träffa mig eller ens prata med mig under ett års tid. Förstår de inte att det börjar bli nog nu?"
Jag försöker att inte tänka på det, men det är stört omöjligt. Det finns där som ett stort mörker hela tiden. Jag försöker att inte tänka på hur kärlekslöst och kallt de agerar, och ändå finns det med mig konstant.
Jag försöker också att inte tänka på att jag kanske förtjänar att bli illa behandlad för allt som jag ställt till med när jag hade förhållandet med Den Andre. Alla som jag lurade och sårade. Men jag har tagit mitt straff i ett år nu. Kan det inte räcka? Borde jag inte kunna bli förlåten nu? Jag har bett om att få komma tillbaka fyra gånger och tre gånger har de sagt nej. Visar inte det att jag ändå vill, och att jag försöker? Var finns kärleken, förlåtelsen och barmhärtigheten?
Ibland undrar jag om de medvetet försöker knäcka mig, men jag försöker att slå undan sådana tankar.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Jag har inte följt din blogg tillräckligt länge för att veta om du har berättat vad det handlar om. Men det du skriver låter FRUKTANSVÄRT. Alltså sättet du blir behandlad på. Jag har - trots stor fantasi - väldigt svårt att tänka mig att straffet står i proportion till det du skulle ha gjort. Håller tummarna för att du inte ska behöva ta mer skit! Kram

Postat av: Mimmi

Du vet att jag tycker du igentligen är för god för dessa människor att jag tycker det är hemskt att du skall krusa för dem. Att det inte är en kärleksfull lära de har osv osv.....Jag försöker leva efter att man botar med gott och inte med ont!

Men samtidigt så vet jag att du vill ha dina släktingar dina vänner tillhöra ett socialt sammanhang .....och förhoppningsvis så står du inte längre bakom deras regler m m.
Men med din erfarenhet i bagaget så kommer du kunna ge så mkt mer stöd åt andra än vad de som hela tiden funnits där
inne . Kan man inte se det goda hos sina medmänniskor och stärka det då är man inte värd att döma sina medmänniskor heller......

Jag tänker på dig och sänder styrkekramar och ljusa tankar..... ja tyvärr kan jag inte göra mer!

Kramar från Mimmi

2008-03-14 @ 12:58:22
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Magnus

Jag tycker det är viktigaste är att du förlåter dig själv, om du ännu inte gjort det. Vad andra människor gör och tycker har man ju extremt svårt att styra över.

2008-03-14 @ 18:15:43
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Anima Mea

Tack för omtanken.
Magnus: Jag försöker förlåta mig själv, men det är inte så lätt, när det fortfarande får konsekvenseri min omgivning som jag inte rår på. Jag har försökt ställa till rätta allt jag kan, och önskar inget hellre än att få återgå till ett normalt liv, men det här hindrar mig.

2008-03-14 @ 21:17:32
URL: http://animamea.blogg.se
Postat av: M

Vad sjutton det än är du försöker ta dig in i är det knappt värt det så som dom behandlar dig. Vet inte riktigt vad du har gjort som du anser dig behöva bli straffad för men bara otrohet är ingenting man ska bli straffad för av sina egna nära och kära. Dom förtjänar inte dig!

2008-03-19 @ 10:00:42

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback