Head picture

Ännu en dag i solen

Idag har jag verkligen jobbat en massa i trädgården. Jag borde känna mig helt mör, men faktiskt har jag haft en enorm energi, och även om det ömmar lite här och där i en del bortglömda muskler, är jag förvånansvärt opåverkad. Däremot har jag fått lite för mycket sol på ryggen, men det är inte värre än att det försvinner om ett par dar. Det känns bara som en svag konstant värme, men det svider inte.
Jag försöker vara lite försiktig med solen, annars. Vi ljushåriga/ljushyade är ju lite känsligare, sägs det.
Nu ska jag lära mig lite om stenpartier, har jag tänkt. Idag har Maken och jag börjat bygga ett stenparti av en hög i trädården där det bara vuxit ogräs i mängder.
Jag har varit nere på stranden och samlat in tång som vi släpat hem i stora sopsäckar. Jag tror att det blir bra som grundmaterial. Alla ogräs har tagits bort och svart väv ligger på plats, väl förankrad med en mängd stenar. Nu får det ligga så till nästa helg, då jag kan ta itu med fortsättningen. Växter, jord och annat har jag redan köpt, men det får ligga och vänta också. Vi hinner inte mer nu. Under tiden hinner jag läsa på lite mer om hur man gör för att lyckas.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Trevligt med ett stenparti...


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback