Head picture

Helt underbar dag

Jag har varit hemma hela dagen, och endast jobbat sparsamt. Ett par telefonmöten och lite e-post, det är allt. Resten av tiden har jag bara relaxat i solen, varit nere på stranden och kastat pinnar med hunden, lyssnat på bok, sovit lite. Det har varit fantastiskt skönt. Jag tror att det är den här möjligheten till återhämtning ibland som gör att det här jobbet trots allt inte sliter ut mig alldeles.

Jag översatte mitt CV till engelska också och skickade iväg till rekryteringsfirman. Jag ska träffa företaget för en andra intervju i veckan som kommer.
Jag ringde Den Andre och informerade honom, samt bad honom ställa upp som referens om det kommer till det. Det skulle han. Jag vet att han kommer att vara rättvis när det gäller min arbetsinsatser. Vi pratade lite om den dåliga stämnningen på företaget, att han inte trivs med hur det är, och att det är många som känner på sätt.
På sätt och vis känns det lite sorgligt med företaget som jag jobbar för nu. Det är ett bra företag med många kompetenta och trevlia kollegor, men jag känner på mig att det håller på att holkas ur. Fler och fler söker sig till andra företag på grund av avsaknaden av tydlig ledning och viljeinriktning.
Får jag det andra jobbet kommer jag utan tvekan att ta det. Och det trots att jag egentligen tycker om och trivs med mitt nuvarande jobb. Men jag kan inte ha två tjänster hur länge som helst, och jag kan inte ha hur många olika chefer som helst på kort tid. Det minsta man kan begära, är att någon skulle informera om vad som är på gång, och hur man resonerar.
Det nya jobbet är en stor utmaning, och det kommer att krävas mycket för att sätta sig in i det. Men samtidigt verkar det oerhört spännande. Det är ett erbjudande man knappast tackar nej till.
Jag ska be Stören att vara referens också, och så har jag en kollega i utlandet som kan intyga någotom mina språkkunskaper, så på referenssidan har jag rätt bra täckning.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback