Head picture

Kraschlandning i verkligheten

Helgen har varit fin. Idag har Sonhustrun och jag umgåtts och haft det mysigt tillsammans. Vi har slipat och lackat trädetaljer medan "grabbarna" jobbat med skrapa skrovet på båten.
Sedan kom jag på att jag glömt att boka flyg tills i morgon, och det visade sig att det var alldeles fullt överallt hela förmiddagen. Nu står jag i kö för att få plats om någon ger återbud.
Dessutom har jag kommit på att nästa vecka är en fullständig katastrof ur förberedelsesynpunkt, eftersom jag ska vidare till landet i öster på kvällen och ska genomföra en jättejobbig övning där på tisdag och onsdag, utan att ens ha fått bekräftat från hela teamet att de verkligen kommer. "Gånge denna kalk förbi..."
Jag har inte varit tillräckligt fokuserad den senaste tiden. Mitt privatliv har börjat ta tid och det går ut över jobbet. Samtidigt känner jag att jag skiter högaktningsfullt i det, eftersom jag faktiskt menar att även jag borde ha rätt att ha ett eget, normalt liv utanför jobbet, precis som alla andra... Borde ha.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Rätt! Man arbetar för att leva, inte tvärtom. Du får väl ta tåget till huvudstaden, det går faktiskt också dessutom att arbeta på tåget som numera har mobiltäckning i alla vagnar!!

C U soon!

Postat av: mimmi

Skönt att du lyckats koppla av från jobbet under helgen!

Men hoppas du slipper betal för det i veckan!

Njut och samla kraft av våren.....Själv tillbringade jag helgen norrut och såg t o m snö igår och på vägen hem upplevde jag allt från de första tussilagon som försiktigt titta upp till fullt utslagen hägg
m m här hemma!

2008-05-05 @ 07:55:09
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Magnus

Inte borde ha rätt, ska ha rätt till heter det...

2008-05-05 @ 21:28:10
URL: http://papamac.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback