Head picture

Nya tag .... igen...

Jag har tidigare berättat att jag gick upp i vikt, och att jag tänkte göra något åt det. Det gick inte så bra kan jag säga.
Nu är det verkligen hög tid. Igen.
Förut, medan jag var så olycklig och ur balans för alla bekymmer jag hade med Den Andre, hade jag inga problem alls att gå ner i vikt. Jag bara slutade tvinga i mig maten, och då rann det liksom av mig.
Eftersom jag är en fullständig statistik och excel-nörd kan jag visa ett diagram med en trendlinje här:
image6
Den röda linjen är den verkliga utvecklingen, där dippen ner till 57 kilo märkligt nog sammanfaller precis i tiden för det Stora Sammanbrottet med Den Andre, och strulet med Den Andra Kvinnan. Efter det har jag mått alldeles för bra ur viktsynpunkt, alltså. Den gröna kurvan är min mållinje som jag ska fixa med hjälp av enträgen motion, pulver som jag köpt på nätet och bannlysning av öl och choklad på kvällarna.
Jag har till och med fått med mig Maken på detta, så jag har gjort ett likadant måldiagram till honom.
Måldiagrammen sitter på insidan av badrumsskåpsdörren och fylls i plikskyldigt minst en gång i veckan.
image7
Tror du att det lyckas?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Är inte alls överraskad över viktdippen i samband med krisen. Det brukar bli så, när man mår kass, så verkar kroppen kicka i gån värsta förbränningen. Krisberedskap eller vad man ska kalla det.

Jag tror det är viltigt att ställa upp mål som är realistiska och att man verkligen inte fokuserar på snabb effekt. Beständiga förändringar blir kvar om de sker under tid.

Postat av: Mimmi

Borde själv ta tag i vikten ddärför så utmanar jag dig att jag med skall klara av det! Skall genast fixa ett diagram. Tyvärr är jag den enda i familjen som behöver tänka på vikten så det gör det svårare!

2008-05-13 @ 09:22:56
Postat av: Anima Mea

Ok. Utmaningen är antagen.

Go for it, Mimmi!!!

2008-05-13 @ 16:13:57
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Mimmi

När vägde mig i morse så vägde jag 1 kg mindre än jag trodde så jag är redan på -1!!

2008-05-13 @ 17:02:09

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback