Head picture

Hår, igen

Jag var hos frissan efter jobbet idag, igen. Förra besöket blev ju minst sagt en erfarenhet. Idag fick vi bättrat på det hela, och det gjordes med största omsorg. Nu tycker jag att håret ser ut lite som spagetti med tomatsås, om man tänker sig att man kammar ut spagettin med tomatsåsen på tallriken, så att det blir lite randigt, sådär... Frisören sa att det röda kommer att försvinna ganska snabbt, och gå över till en mer gyllenblond nyans. Ja, vi får hoppas att han har rätt.
Efter frisören var jag väldigt hungrig, och bestämde mig för att skaffa mat. I kylskåpet kunde man kanske ana spår av livsmedel, men inte mer. Alltså var jag tvungen att bege mig ut.
Jag stötte ihop med min Granne, indiern från London. Jag har inte sett röken av honom på månader. Han skulle gå ut och äta, och eftersom han är den mest sällskaplige av storstadsbor, övertalade han mig att göra honom sällskap.
Vi käkade gott, och under tiden berättade han spännande saker han varit med om, kloka ord om kulturskillnader, och hur det är att jobba i Sverige. Han har jobbat i en massa andra länder också, så han har lite att jämföra med. Mycket intressant, faktiskt. Och lärorikt.
Nu ska jag störta i säng och sova den oskyldigas ostörda sömn.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jag som fångar dagen

Hej...

Och tack för ditt inlägg på min blogg...

När man väl börjat prata om otrohet så känns det som om väldigt många har gått igenom eller går igenom något... Konstigt... För det har jag aldrig upplevt annars... Låter som om du har haft en "kultur" dag och jag var på en föreläsning om rasism och fördomar... Inte lätt att ha annan hudfärg i Sverige alltid... Kram på dig

Postat av: Mimmi



Hoppas håret så att säga har lagt sig och du känner dig fin!



Önskar dig en trevlig och mysig helg framför brasan!

2008-11-14 @ 10:23:30
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: sara

tack så jätte mycket :) jaaa, varför inte!Jag lovar att han kommer bli jätte glad! Ha en jätte trevlig helg!Kram Sara

2008-11-14 @ 19:24:32
URL: http://sarase.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback