Head picture

Brev till Den Andre

Hej
Hoppas det är bra med dig. Jag har det i alla fall helt ok nu och börjar sakta komma över allt det jobbiga som hänt. Det har tagit väldigt lång tid, men det går. Jag har försökt dra ut lärdomar av de erfarenheter som jag gjort, och jag tror att det kan bli till något positivt på sikt.
 
Efter att vi pratade med varandra har du dykt upp i mina drömmar. Det har fått en del tankar och känslor att röras upp, även om det i vanliga fall är ganska lugnt nuförtiden. Men det är därför jag känner att jag vill skriva till dig nu. Jag har funderat över hur länge det skulle dröja innan du över huvud taget undrade en enda gång hur det går för mig. Ibland undrar jag om du bara förtränger allt som har hänt för att slippa ta itu med vem du är.
 
En sak som hjälpt mig en hel del i min bearbetning, är att få en viss insikt i vad Den Andra Kvinnan är för sorts typ. Det har fått mig att förstå mer om vem du kanske egentligen är innerst inne. Och varför jag aldrig riktigt passade in i ditt liv. Nu är jag tacksam för det. Vem, eller vilka, du nu fortsätter att tillbringa dina nätter tillsammans med, känns liksom inte relevant längre. Jag vet bara att jag aldrig vill höra till den skaran, och att jag känner en sorts medömkan med dig för dina val i livet. Speciellt sorgligt är det att du förlorade Din Fru. Tyckte du kanske innerst inne att hon var bättre än du förtjänade? Kände du dig ovärdig och underlägsen? Det skulle föklara ditt självdestruktiva beteende i ditt val av Den Andra Kvinnan, och alla de andra.
 
Själv känner jag mig rentvättad och fri, så till den grad att jag kan betrakta dig neutralt och faktiskt uppskatta dig som kollega, och till och med som en sorts vän, eftersom jag fortfarande kan se dina fina egenskaper, som gjorde att jag drogs till dig från början. Jag kan också med värme och utan smärta se tillbaka på stunder som vi haft tillsammans, där du kändes äkta.
 
Hoppas att du vågar bottna i dig själv och gå vidare som en hel människa innan du blir alltför gammal.
Lycka till
Anima Mea


Kommentarer
Postat av: Marie

låter som en skönt söndag! Verkar jobbigt med din pappa - men du har gjort rätt. Nu är det upp till han om han fortfarande vill ha kontakt. Det hoppas jag att han gör - att han inser vilken underbar dotter han har som har hängt i trots hans "problem".



Postat av: Magnus

Verkar som om du har kommit väldigt långt i din process med Den andre. Tycker du ska vara stolt över att du faktiskt har brutit ett negativit mönster och att du kom undan någorlunda oskadd.

2008-10-05 @ 13:40:33
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Antar att det är ditt tack och adjö...till den Andra!



Jo det verkligen så att man känner sig fri rentvättad när man kunnat stå emot och tagit steget vidare....

2008-10-05 @ 14:53:17
Postat av: LillaNisse

Vilket brev, håller med de andra om att det verkar som det är ett avslutat kapitel, det som hände.

Att ni nu bara är kollegor och inget mer.

Bra jobbat...

Kram

2008-10-05 @ 15:42:30
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Peter Midas

OJ

2008-10-05 @ 17:17:22
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Doc

Mmmm... nu känns det som att du satt punkt för det där.

2008-10-06 @ 20:11:49
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback