Head picture

Inget svar

Min pappa har fortfarande inte hört av sig. Det lär nog dröja. Om han nu någonsin gör det.
I kväll har jag packat, eller försökt i alla fall, för att vara borta till på söndag. Då ska jag tänka både på jobb, fina middagar kvällstid i Stora Europastaden och fritid vid i lilla pittoreska seglarsamhället vid havet. Det är minsann inte lätt. Jag avskyr verkligen att packa.
Jag längtar dessutom redan hem. Jag är en riktig soffpotatis. Vill bara sitta och mysa, elda i brasan, lyssna på bok, gosa med hunden, och ibland med Maken. Hur har jag kunnat bli sådan här?

Maken och jag har lyssnat på en bok tillsammans de senaste dagarna. Den hette Berättelse om herr Roos av Håkan Nesser. Jag tycker Nesser är väldigt bra. Jag har lyssnat på många av hans böcker, och man tröttnar inte. Dels har han en behaglig och varierad berättarstil med mycket humor i, och dessutom är storyn inte förutsägbar som den blir för många andra författare som skriver många böcker. De fastnar lätt i ett standardkoncept och till slut känns det som om det bara är namnen på karaktärerna och den geografiska platsen som byts ut lite pliktskyldigt. Agatha Christie är väl det främsta exemplet på det. Nesser kan jag verkligen rekommendera.

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Jag tycker att du gjort vad du kan och vad man kan begära av dig, nu får du avvakta hans draag.

Hoppas att du får en bra vecka....

Kram


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback