Head picture

Panik i folie

Jag hade beställt tid för klippning och slingor kl 10 idag. Det sprack för jag var tvungen att vara med på ett möte. Istället fick jag en tid kl 15. Jag deklarerade att 16 måste det vara klart eftersom jag skulle med ett flyg och frågade frisören om det verkligen var någon idé att göra slingor. Han sa att det var ok, men att vi kunde skippa klippningen om det blev för tight. Ok, sa jag.
Jag råkade kasta en blick på klockan när ca en tredjedel av huvudet ännu inte var inpackat i folie. Då var det bara ett par minuter kvar till 16. Jag blev lite stressad och påpekade detta för den pratglade frisören. Han såg jätteförvånad ut och sa: "Sa du 16?!!?! Jag tyckte du sa 6." Det var ju lite skillnad, men vad kunde jag göra annat än att genast lägga upp en strategi för operation Hinna till flyget:
- Ringa till jobbet och be någon att packa ner min dator och lite annat i min bruna skinnväska, gå med den till Bleken och säga till honom att ta den med till flygplatsen.
- Ringa efter taxi.
- Ringa resebyrån och be dem checka in åt mig.
- Gå hem och packa medan färgen satt i håret i 15 minuter.

Jag väckte en del uppmärksamhet när jag flärpade omkring i kvarteret med stora foliesjok i huvet. Men jag hann.
Nu har Bleken och jag nått vår destination och druckit en välbehövlig öl. Jag känner att adrenalinhalten sjunkit undan i systemet och nu ska det bli nanna kudden.

Kommentarer
Postat av: Marie

du skrive ringenting om håret blev misslyckat så jag antar att det blev snyggt trots att du var tvungen o springa därifrå`n?

Postat av: LillaNisse

Hur gick det med håret då, blev det rätt färg eller?



Kram

2008-10-16 @ 09:36:33
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Peter Midas

OK, det låter ju lite körigt. FAst det kunde vara värre. Jag minns prästen i Sorunda för en massa år sedan. Hans barn hade bytt ut shampot mot hennafärg vilket gav hans vita kalufs en klart lysande orange färg. Han klev fram till pulpeten i altargången och tittade ut över församlingen och sa: Ja skratta ni som inte har 5 tonårsdöttrar!!! Fast det var rätt snyggt!



Ja, även en frisör måste kunna skilja på sexton och sex!!!

2008-10-16 @ 12:43:47
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Mimmi

ja man kan aldrig vara övertydlig.....16 o 6!!



satt och småskrattade när jag läste.....men tyckte igentligen rätt synd om dig! Du flyger och far tillräckligt utan att få sådant här ovanpå!!

2008-10-16 @ 14:08:27
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Anima Mea

Jorå. Håret blev bra. Kanske lite tamare i färgen än om jag suttit tio minuter längre.

Men det är helt ok.

2008-10-16 @ 14:16:44
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback