Head picture

Världen är full av människor

Idag när jag reste från Stora Europastaden till flygplatsen träffade jag en man, 41 år, frånskild med en son på fem år, från Aten. Han var på väg åt samma håll, så vi tog följe en bit. Han jobbade som bankman och berättade om hur hans bank kraschat, blivit uppköpt av en annan bank, och nu befann han sig i ett läge där han ville byta jobb.
Härom kvällen träffade jag en kille, 26 år, egyptier, singel efter att ha gjort slut med sin tunisiska filckvän eftersom hon var för beroende av sin mamma,  fem syskon, varav en syster advokat, samtliga kvar i Egypten, Alexandria. Han jobbade som optiker, och hade nyligen startat eget företag. Jag undrade om det inte var jobbigt att ha hela sin familj så långt borta, men han sa att han hade bott tio år i stan, och hade alla sina kompisar där.
Det finns så många månniskor. Man stöter på dem, pratar en stund, och ser dem aldrig mer. Jag skulle kunna skriva en bok om alla dessa månniskor, deras historia, deras tankar, drömmar  och planer. Jag skulle kalla den Fragment.

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Det är roligt med andra människor och om man får kontakt med dem så att man får veta lite mer om dem så är det riktigt intressant.

Du får väl börja spåna på att skriva en bok då.

Ha en bra dag.



Kram

Postat av: Peter Midas

Hela livet är en serie av fragment. Någrakan man gömmai sitt hjärta i ett speciellt rum och ta fram närman behöver dom för att stärka sig. Imitt hjärta finns många sådana guldkorn som jag ofta tänker på. Ett är från slutet av 70-talet då jag och ett par kompisar seglat ut till en holme utanför Möja och firade midsommar. Jag somnade kl 2 på natten en solvarm slipad klippa och vaknade kl 5 på morgonen av måsarna. Underbart att ha detta lagrat. Varje dag skall innehålla något som är värt att minnas. Det är vi skyldiga skapelsen.

2008-10-10 @ 10:02:58
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Magnus

...och jag skulle inte bara läsa fragment, utan hela boken.

2008-10-10 @ 15:41:04
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: susanne

Det finns många sorters rikedom och det här är väl en rikedom om någon - möten med människor.

2008-10-10 @ 19:28:09
URL: http://multimorsa.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback