Head picture

Smärta med gäster

I torsdag kväll, när jag kom hem, åt vi en god laxmacka, som Maken fixade, och myste lite framför brasan innan vi kröp till kojs. Jag fick ont i vänstra höften. Det kom under kvällen och på natten gjorde det så ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag kunde knappt röra mig i sängen utan att det gjorde outhärdligt ont.
På fredag morgon tog jag värktabletter och satt stilla och jobbade hela dagen. Det kändes hyfsat så länge tabletterna verkade. På natten till lördagen kom samma outhärdliga smärta tillbaka.
Jag bestämde mig för att åka till sjukhuset på lördagen. Det tog nästan hela dagen. Först tog de en snabbsänka, som visade något förhöjda värden. Jag blev skickad till röntgen, men det visade ingenting. Då blev jag skickad till ortopeden. Han tryckte, vred och bände, och av mina smärtförnimmelser drog han slutsatsen att jag hade en akut inflammation i det muskelfäste som sitter precis vid höfleden. Jag fick antiinflammatorisk medicin att plugga in där bak.
Idag känns det mycket bättre, men han sa att det kan ta veckor innan det blir riktigt bra. Jag fick rådet att göra stretchövningar så mycket det går.
På kvällen hade vi gäster hemma. Jag gjorde en riktigt smarrig moussaka, och bjöd på blåbärs- och vaniljglass med hallonsås till efterrät. Men jag var så trött att jag nästan somnade i soffan efter maten. som tur är knner vi dem så väl, så det gjorde inte så mycket. Det skönt att man kan slappna av tillsammans. De sov över i gästrummet och åkte hem efter en sen frukost med nybakade ciabatta i morse.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tips från "din läkare" på nätet



Vet hur det är har haft samma....fick först antiinflammatoriskt typ voltaren....sedan när det lagt sig så fick jag kortisonspruta.....var också hos naprapat som behandlade mig...

Ma nfår det av att ma nsitter för mkt!..skaffa en liten kudde om inte stolen går att ställa in så att man tippar framåt.

Stretcha rumpan bra om man får hjälp.



Måste erkänna att jag inte sköter mig direkt utan har ont till o från har dock sluppit akutont på sista åren.

Postat av: LillaNisse

Hoppas att du snart känner dig bättre...



Kram

2008-09-14 @ 18:11:20
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Magnus

Du får väl sluta göra saker på en höft...;)

2008-09-14 @ 20:17:53
URL: http://papamac.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback