Head picture

Antiklimax

Natten mot fredagen sov jag dåligt, drömde otrevliga saker, och hade en svidande klump i magen. Jag gick till jobbet med viss vånda. Jag försökte fokusera på jobbet, men det var verkligen inte lätt. Jag irriterar mig över att jag känner medlidande med honom, att jag tänkte att han skulle få sin helg förstörd, osv. Så mycket tid som han har förstört för mig, borde jag verkligen inte bekymra mig om det.
Framåt eftermiddagen, när jag precis var klar hos frissan, ringde telefonen, och det var polisen. Jag var tvungen att sätta mig ner. Han sa att han pratat med Åklagaren och att de bestämt sig för att de vill lyssna på min ljudfil innan de pratar med honom. Jag lovade att skicka den.
Det kändes som att jag gått och spänt mig i onödan, men samtidigt var jag lite lättat för ytterligare lite "frist" innan det blir riktigt jobbigt.
Den Andre har senare låtit mig förstå att han mer eller mindre gått och väntat på att jag skulle anmäla honom. Han sa att han välkomnade det, för då skulle han berätta alla "saftiga" detaljer som visar att jag var med på det. Det känns så knäckande att han har ett sådant psykologiskt övertag över mig. All styrka jag har rinner undan som vatten, och jag vill bara få alltihop att försvinna. Jag vill inte rota i det mer. Jag vill inte att han ska få tillfälle att förnedra mig mer.
Men han visste att jag inte ville. Han visste vad han gjorde. Han borde få stå till svars för det.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Borde stå till svars? Varför ömmar du för honom? Jag kan inte få in det i min skalle. Han har förgripit sig på dig. Skit samma vilka sk saftiga detaljer han sitter inne med. Ett övergrepp är ett övergrepp. Ingen riktig man skulle utnyttja en kvinna. Det gör inte män. Män vågar stå för de rätta värderingarna. Glöm inte det. Han beter sig inte som en man.

Postat av: Peter Midas

Hm... Håller inte riktigt med papamac. Det finns kvinnor som utnyttjar män. De är i så fall inte heller kvinnor. Frågan är om inte både män och kvinnor är människor och att det finns svagheter i detta mänskliga. Människan är svag men kärleken är stark. Jag kan visst förstå att du ömmar för honom. En gång kände du mycket för honom. Man utrotar inte känslor med ett mirakelmedel. Han kan komma med vilka saftiga detaljer som helst, men utgångspunkten är i alla fall att han givit sig på dig. Men det har vi diskuterat förut.

2009-04-20 @ 23:26:36
URL: http://trepojkar.blogspot.se
Postat av: Mimmi

och kärlek och attraktion är inte samma sak..och suntförnuft och kärlek och attraktion får inte alltid ihop.



Precis som Norrmalmssyndromet....att stödja och känna sympati med sin fiende!



Ibland vill man bara nollställa delar av hjärnan, i alla fall jag!

2009-04-21 @ 10:19:51
Postat av: Doc

Men vad är det där för ett kräk egentligen? Han vet om att han gjort något fruktansvärt och vad gör han? Han står inte för vad han gjort utan går till motattack i stället. Så här långt har jag haft förståelse för att du ömmar för honom, du har stor empati, men nu tror jag det är dags att du börjar se honom för vad han är.

2009-04-23 @ 10:42:15
URL: http://docat.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback