Head picture

Klapp på axeln

Igår gjorde jag en insats, och jag har bestämt mig för att tilldela mig en uppmuntrande klapp på axeln. Det var ett gäng branschveteraner (alla män 50+) här för att ordna ett möte tillsammans med politiker som förberedelse inför Sveriges övertagande av ordförandeskapet i EU. Representanterna från branschen ville lyfta fram en del viktiga saker som de tycker bör tas på största allvar, och samtidigt förmedla vilken inställning vi har till dessa frågor.
Jag fick information via Bleken om att mötet skulle äga rum, och han hade i sista stund fått veta det av vår VD, Snurre Ceasar, att det skulle äga rum. Själv kunde inte Snurre vara med, så han hade bett någon annan lika oinformerad och ej ansvarskännande person att hälsa välkommen på mötet. Pinsamt, tyckte jag.
Jag förberedde mig, fixade fram dator och satt med hela tiden, kommenterade lite, lyckades etablera bra kontakt med hela gänget inklusive politikerna. Dessutom bjöd jag med mig på middagen på kvällen, som Snurre Ceasar då skulle närvara vid. Och det var bra. Det hade blivit fullständigt oorganiserat och kaos annars.
Nu har vi bestämt att vi ska ordna studiebesök med ministrar och förbättra vår kommunikation. Precis vad vi behövde.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Att kommunikation skall vara så svårt att upprätta. Vanligt men oförlåtligt. Vanliga problem skall kunna lösas snabbt medan ovanliga får ta lite mera tid. Privat finns det ibland lite kommunikationsproblem som man kan lösa över ett glas vin eller tre. Det blir ju mycket roligare så, eller hur?



Hi hi!


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback