Head picture

Lång helg

Vi åkte till svärföräldrarna. Där finns inte mycket tillfälle till bloggande och sånt. Jag öppnade inte min dator på hela tiden vi var där. Under söndagen körde jag 40 mil för att hälsa på min pappa igen. Han är ännu mer kass. Nu har han dessutom fått liggsår på ryggen, för att han inte kommer sig upp ur sängen. Jag pratade med personalen, men de säger att de inte kan tvinga upp honom om han inte vill. Det känns lite uppgivet.
När jag frågade honom om han ville hänga med ut på altanen, hakade han på direkt. Vi satt där och drack kaffe och åt wienerbröd. Jag sa att jag ska ta med en radio nästa gång jag kommer, så att han kan lyssna på P1 och P2. Han har verkligen dödstråkigt, och det kommer att ta livet av honom. Helt säkert.
Annars var det en trevlig helg hos svärföräldrarna. Min mamma och hennes man kom dit igår med sin husbil och stannade över natten. Vi åt god mat och spelade Rappakalja.
I förmiddags tog jag tåget till Staden. Nu på kvällen har jag målat en liten tavla. Jag lär mig lite mer för varje ny tavla jag målar. Det skulle vara kul att gå någon kurs för att lära sig mer om tekniken. Nu prövar jag mig fram helt på känn, men det finns säkert massor med tricks man kan lära sig.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Rappakalja är ett störtroligt spel!! Vi hade det på en konferens i Vaxholm för 10 år sedan och skrattade tills vi hade träningsvärk i magen allihopa. Trist med pappa din. Personalen har ju ingen tid att aktivera patienterna. Kanske inte heller motivation. Fy för att bli gammal och sjuk!



Jag har också gjort en och annan tavla!


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback