Head picture

Höstregn

Det känns verkligen som höst ute. Det regnar, och det är mörkt. Dock är träden alldeles gröna fortfarande, så kanske tar jag ut höstkänslan lite i förtid.
Jag gillar faktiskt hösten. Känslan av att allt slår sig till ro i naturen, att djur och växter kommer in i en viloperiod, är skön. Det gör att jag också tycker att jag kan vila och mysa med gott samvete. Tyvärr brukar arbetslivet ställa andra krav på insatser under hösten. Det är precis som om allt ska hinnas med. Men när det väl är undanstökat, då kan man slå sig till ro framför brasan och njuta av stillheten.
Det är massor med björnbär i år, och varje gång jag är ute med hunden plockar jag lite. Nu har jag flera påsar i frysen som jag ska ta fram vid lämpliga tillfällen. Det känns nyttigt på något sätt.
Jag ska plocka äpplen i trädgården, också. Göra en och annan kaneldoftande äppelpaj, ta hand om växter som ska få komma in i stugvärmen under vintern och kanske planetera lite lökar, som kan sticka upp sina små toppar till våren.
Jag trivs med hösten. Egentligen trivs jag med livet oavsett vilken årstid det är. Det är det som är lycka, tror jag. Kanske börjar jag lära mig att hitta dit.

Kommentarer
Postat av: Doc

Jag gillar också hösten, både de där dagarna med blå himmel och gulröda löv och det där andra mörka, regniga när man bara kan sitta framför tv'n med hur gott samvete som helst.

Vilken tur att du tittade in hos mig, du hade nämligen ramlat bort ur min länklista (förlåt).

Jag VISSTE att det var något som saknades.

Nu ska jag ställa allt tillrätta!

:-)

Postat av: Velfia

Jag älskar hösten. Sitta inne med en bra bok medans regnet öser ner, lägga sig i ett bad efter man gått med hunden som värmer en stel kropp - Att faktiskt vara tillåtet att vara inne - det är underbart!

2009-09-01 @ 06:52:11
URL: http://velfiasvardag.blogg.se/
Postat av: Doc

Du har väl inte regnat bort?

2009-09-10 @ 10:32:49
URL: http://docat.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback