Head picture

Tangentbordsmysofobi

En del människor har väldigt smutsiga tangentbord. Man ser brunsvarta avlagringar på tangenterna, och undrar hur de bär sig åt för att få det att bli så. Jag vill aldrig låna ett sådant tangentbord.
Jag tror att jag lider av tangentbordsmysofobi. Till och med
grisar kan lida av mysofobi, så det är inget onormalt..., tror jag.
Hur som helst, jag måste göra rent sådana tangentbord först, om jag ska kunna använda dem. Mitt eget tangentbord blir aldrig smutsigt på det sättet. Mitt problem är istället att det börjar krasa konstigt när jag trycker ner tangenterna. Då får jag vända upp och ner på det och skaka det så att alla skorpsmulor, äppelkärnor och annat smått och gott  trillar ut. Sedan blir det mycket bättre. Har jag tur fungerar rentav alla tangenterna igen efter ingreppet.

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha - VAD jag känner igen mig - "ngt som krasar - sen blir allt mkt bättre" ;)

Postat av: Mimmi

brukar emellanåt torka tangentbord telefon m m med anticeptisk våtservett till mina barns förskräckelse!



Men fobi riktigt har jag inte. Mer fobi för gamla stagnerade saker typen 25 år gammal fax i gulnad plast som står där för den alltid har stått där. Eller de torkade blommorna som man inte kan titta på utan de faller sönder men de har ju alltid funnits där!

2009-01-31 @ 12:44:38
Postat av: Peter Midas

Var glad att du inte råkat ut för det som hände mig... att en isken hustru hällde ut Sweet chili sauce över tangentbordet. MED FLIT!!!!! Min dator har fortfarande både fysiska och psykiska men av detta. Skickar den på KBT en gång i veckan.....

2009-01-31 @ 15:31:58
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Marie

Ja, det är så. Vill man så funkar det. Dock gjorde han sista natten för ett bra tag framåt så det ska nog bli lättare i framtiden ;)

2009-02-01 @ 20:49:33
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: Doc

Jag tittar nu ned på mitt eget tangentbord. Det är inte extremt äckligt, men jag tror ändå att du skulle lägga en stund på att rengöra det först. Jag tror att förssmutsningen sker så gradvis att ägaren inte märker av det. Jag förstår också varför många tangentbord är svarta nu.

2009-02-04 @ 08:22:55
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback