Head picture

Hemmamysarkväll

Det ser ut som skrutt i min lya. Det ligger tvätt framme som inte är hopvikt, sängen är obäddad, diskmaskinen otömd, grejor framme i köket och inte avtorkat sedan frukost.
Nåväl, jag åt i alla fall frukost i morse. Det är lite pluspoäng. Men sedan blev jag så sen att jag var tvungen att ta taxi... Det var lite minuspoäng.
Jag köpte en färskpressad morotsjos på vägen hem. Det är gott.
Nu ska jag ta mig samman, sätta på talboken och ruscha undan här på femton minuter. Sedan ska jag sätta mig och njuta av olivbröd, goda ostar och ett glas vin. Det känns alltid lite mer motiverat att jobba på om man har något trevligt att se fram emot. Det kanske rentav är något bra på TV ikväll. Fast... nu ska vi väl inte hoppas på för mycket.
Jag känner mig lite okramad idag. Lite otröstad också. Vet inte riktigt varför. Det bara blir så ibland.

Ska försöka få det att förvinna med hjälp av hårt arbete och disciplin.


Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback