Head picture

Lagom lördag

Idag har jag varit ute i blåsvädret (bokstavligt) och vallat hunden. Toleransen mot kylan minskar kraftigt i takt med att förväntningarna om vårvärme stiger. Nästa vecka ska jag till Irland och jobba, och då kanske jag får uppleva ett snäpp mera vår.
Maken jobbar idag, och jag ska snart ta itu med mitt program på cross trainern. Måste ladda mitt headset först så att jag kan lyssna på något under tiden. Det går liksom snabbare då.
Sedan ska jag sy kuddfodral, och efter det ska jag åka och shoppa några nya toppar. Jag upptäckte  när jag kollade ner i lådan på mina toppar, att det ser väldigt mörkt ut; svart, mörkgrått, mörkgrönt, mörkblått, mörklila...osv. Jag måste helt enkelt ljusa upp tillvaron lite med andra färger, speciellt nu när det går mot ljusare tider. kanske kan det påverka sinnesstämningen positivt, också.
Igår var det fika hos kollegorna på sjätte våningen. Jag sitter på våning 8 och Den Andre på våning 7. Jag har inte sett honom den här veckan, men när jag gick ner till fikarummet, kände jag en ilning av oro genom magtrakten att han skulle vara där. Jag märker att jag går på helspänn, beredd att koppla på "autokollegan" och dra mig inom mitt skal, om han dyker upp. Han var inte där, och jag kunde koppla av, som tur var.

PS. Om ni har bloggkontakter som har brukat läsa min blogg, eller som ni tror skulle vilja börja följa min blogg, får ni gärna skicka min e-postadress till dem för att få lösenord. Be dem bara ange vem de fått adressen från.  
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gult - mimosa gult är årets fårg dem gula färgen skall inge hopp i den ekonomiska krisen. Kanske kan färgen ge hopp i andra kriser..

2009-03-22 @ 21:09:26

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback