Head picture

Våren tur och retur

Jag var och jobbade på Irland några dagar. Det gick hyfsat bra, tror jag. På avslutningsmötet var en kvinna från styrelsen med lyssnade. Hon är professor inom delvis samma område som jag jobbar med, har skrivit flera böcker och undervisar på universitet. Jag har läst in gymnasiet på Komvux...typ...  Man kan lätt känna sig liten när man ska sitta och hålla en dragning för ett trettiotal väl kvalificerade medarbetare om hur de borde jobba, på deras modersmål, i 45 minuter. Men de lyssnade respektfullt, och hade faktiskt inga invändningar. Det är dock alltid skönt när det är klart.
Stursken var där också för styrelsemötet. Vi åkte med samma plan hem, och på flygplatsen bjöd han mig på mat. Han kan vara trevlig ibland, trots att han är envis, revirpinkande och oborstad.
På Irland stod påskliljorna i full blom och det var elva grader varmt. Hemma var det runt nollan och blåste verkligen iskallt. Nu väntar jag på att våren ska komma ikapp här, så att man an njuta lite av tillvaron utomhus.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback