Head picture

Kallt och grönt

Igår när jag kom hem satt vi på altanen och åt våra grillade lammkotletter i värmen från kvällssolen. Idag är det riktigt kallt och grått. På himlen alltså. Annars är det så infernaliskt grönt överallt. Det är märkligt hur det kan bli så fantastiskt mycket grönt på så kort tid. Jag blir lika fascinerad varje vår.
Annars känns det lite avslaget idag. Inget nytt har hänt med polisutredningen, heller. Jag fick ett mail från "min" polis som sa att de har fått mycket att göra. Det gör mig inte så mycket. Det känns skönt att det får gå tid, nu när det ändå gått så lång tid. Jag tänker inte så mycket på det, och blir inte fullt så uppriven av det längre. Tiden lägger en sort dämpande filt över hela händelsen, och det känns bra.

Maken jobbar till tre idag, och jag har några timmar av ensamhet hemma. Tid att fundera och fixa.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Hm... livet har ju lite olika ingredienser. När man väntar på något kan det vara jobbigt. Vare sig det är positivt eller negativt. Man funderar ju så bra vid havet. Kan känna hur du sitter på din strand och ser över till min strand. Det är få saker som är så lugnande som ett stilla vågskvalp.

Postat av: Velfia

Du är så klok!

2009-05-17 @ 21:31:22
URL: http://velfia.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback