Head picture

Storm och drömmar

Jag har sovit som en stock i natt. Verkligen skönt. Jag har inte hört att det har blåst, och idag vaknade jag till solsken. Hunden och jag har varit ute och gått den vanliga rundan, och visserligen blåser det ute, men storm vet jag inte om jag kan kalla det för. Har det redan blåst förbi utan att jag märkt det? Men det kan hända att jag befinner mig söder om det värsta området.
Idag är mina jobbarkompisar på utflykt, går på konstmuseum och sover på hotell i natt, för att flyga hem i morgon. De brukar göra en social aktivitet en gång om året. Jag följde inte med den här gången, eftersom jag ville vara hemma. Dessutom skulle de flyga från Staden till mina hemtrakter, och det kändes liksom inte så spännande.
Får väl se om det blir något roligare nästa år.
Jag har drömt en massa i natt, väldigt realistiska drömmar, frånsett att min mormor var med, som har varit död i mer än tio år. Men hon bodde hemma hos oss. Vi bodde i ett hus, och hon hade en lägenhet på andra våningen. Jag lagade mat åt henne i drömmen. Det var bacon och ägg. Sedan skulle vi iväg, och Maken kosntaterade att vi var sena, och var irriterad över det (vilket var den mest realistiska sekvensen).
Jag var i ett stort varuhus och handlade också. Då var min
barndomsvännina med. Vi skulle handla en sorts köksattiraljer som fanns på extrapris. Vi har en stor sådan i samma serie som vi fick i bröllopspresent av Makens morfar (Han är också död).  Allt var så otroligt realistiskt när vi stod där och kollade på priset, konstaterade att det bara fanns två kvar, att de hade någon sorts kopior av sämre kvalitet osv. Och sedan att Maken drog iväg med vagnen och sa lite irriterat:  Men nu måste vi snabba oss!, då blev det riktigt verklighetstroget.
Varvid jag sa: "Men jag kan inte bära allt det här." Jag hade plockat på mig en massa andra saker, stora paket och grejor som jag lagt i en hög. "Du måste komma tillbaka med vagnen så att jag kan lasta på..."
Det kunde verkligen ha gått till exakt så i verkliga livet. Det är så konstigt att man drömmer sådana trivialiteter, och sedan dessutom kommer ihåg dem så i detalj.
Jag drömmer i färg, kan minnas saker som jag läst, sett på skyltar osv.
Drömmer du också så detaljerat? Minns du vad du drömmer? Tror du att det går att tolka på något sätt?
Jag vet att när jag mådde som sämst över förhållandet med Den Andre, drömde jag natt efter natt att jag duschade. Vart jag än kom och i vilket sammanhang det än var, måste jag hitta någonstans att duscha. Det drömmer jag aldrig nu.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det är du själv som lägger in symboler i handlingarna, precis osm i vakna livet så betyder samma ting olika för olika personer. En dusch kan vara positiv - negativ, renande avslappnande! Men min första tanke var att du ville skölja av dig Den Andra, rena dig från honom!

Postat av: Anima Mea

Mimmi: Precis så tror jag också. Jag kände mig smutsig, helt enkelt.

2008-01-20 @ 12:04:02
URL: http://animamea.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback