Head picture

Förvånansvärt bra, ändå

Jo, det är faktiskt så: Jag mår bättre än jag trodde var möjligt. Kanske är det så att om man mått dåligt länge, så blir det liksom mättad lösning efter ett tag, och det kan inte bli värre. Eller så övar man upp sig att hantera det. Vad vet jag. Men lite förvånande är det.
Den Andre kom och pratade med mig idag. Han hade fått veta att jag polisanmält Den Andra Kvinnan för ofredande. Han hade inga synpunkter på det, sa han. Jag får ändå en känsla av att han hela tiden försöker få det till att jag trakasserar henne, men han poängterade att det är hon som upplever det så. Men om hon upplever det, är det något allvarligt fel i perceptionsförmågan och verklighetsuppfattningen.
Saker får så väldigt fel proportioner i hans ögon. En gång under alla dessa år, brast det för Maken, och han
försökte söka upp Den Andre. Han var inte hemma, och sökte honom då hos hans son, där han sagt att han skulle vara. Den Andre tjatar fortfarande om hur hemskt det var att hans son fick reda på hur det låg till, som om det var en hemsk förbrytelse som Maken begick.
Ställ det i relation till att han under alla dessa år regelmässigt ljugit för alla, utnyttjat andras känsor och sabbat andras liv. Att han ens kan med att ta upp vad Maken gjorde vid det tillfället gång på gång visar en stor brist på empati, tycker jag.

Men han har alltid varit mest mån om sitt eget skinn, så det kanske inte är så konstigt.
Jag har i alla fall haft en mycket trevlig kväll med mitt hemmaspa och annat pyssel.
Nu ska jag Skypa lite.


Kommentarer
Postat av: Mimmi



Vist har man svårt att förstå människor som bara vänder allt till sin fördel, hela tiden försöker få andra människor ta på sig skulden! Undra hur dessa människor fungerar inuti om de är medvetna handlingar eller om det är något fel !



Just nu jobbar jag med några som agerar på detta sätt vänder allt till sin fördel har helt andra moraliska värderingar ......

2009-03-06 @ 08:32:21

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback